Wednesday 3 January 2018

My Lifetime Role Model

Assalamualaikum..selamat pagi semua! Happy breakfast everyone.

Yana dah selesai breakfast dah. Nasi goreng dan teh tarik Min Cha. 

Sebenarnya semalam pon sarapan nasi goreng..hari-hari pon mesti yang goreng-goreng..
]mane lah Cik Yana ni tak mok zaman dulu-dulu.


Sebenarnya nak cerita kisah bersarapan semalam. Sambil sarapan semalam, kononnya nak selak-selak majalah syarikat yang baru sampai. Belum sempat nak belek, abah datang join sekali breakfast. Then..abah nampak majalah Futuristik 😊 ni..and there you go..business talk started..

Abah tanye..update business. Ape perkembangan terkini syarikat?

Well..Sahajidah Hai O selain cover pasaran di seluruh Malaysia, ada juga branches di Brunei, Singapura dan juga Indonesia. 

Pastu abah tanya..tanak expand business ke? Target nak expand kat mana? So yana pon cerita lah potensi besar untuk expand ke Borneo sebab market sana besar dan high demand..InsyaAllah selain pasaran yang besar, boleh juga besarkan team ke sebelah Borneo. Wakil syarikat juga ada bagi input masa majlis Town Hall G8 Unity yang lalu, pasaran di Borneo menyumbang lebih 70% dari pendapatan syarikat. Boleh dapat pasaran yang lebih besar.

Abah nampak benda yang sama. Abah SUPPORT! 😍😍💪🏻💪🏻💪🏻. TQ Abah!

1 January 2018 pon dah terus selit meeting dengan salah seorang mentor yana, CDM Shaliza Aziz.
Semuanya gara-gara G8 Unity & Auto Pilot Income.

Well..bukan senang tau abah nak support camni. Abah adalah Lifetime Model & Icon Yana. Yana suka berjalan, suka explore and macam-macam basically ikut abah. Like father like daughter gitu 😁.

Abah seorang pegawai kerajaan sebelum bersara dan salah satu kementerian yang beliau pernah berkhidmat adalah KPDNKK.

So, there you go. Abah seorang yang skeptikal pasal MLM. YES! Ingat lagi di suatu petang lebih 4 tahun lalu, bila abah tau anak dia buat MLM dengan syarikat yang dah 25 tahun dalam pasaran, Sahajidah Hai O..abah siap-siap tazkirah panjang 😬. 

Its MLM..why do you want to get involves? Keje sekarang tak ok kah? Gaji sikit sangat kah? Bukan ke Hai O ni dulu pernah kene kes dengan KPDNKK sebab marketing plan dia meragukan?

Jawapan yana:

Ok..tu kes tahun bila? Kalau ye kene kes..kenapa Sahajidah Hai O boleh dapat Anugerah Peniaga Beretika dari KPDNKK sendiri? 🧐. 

Kalau betul syarikat bermasalah, tak kan lah mampu bertahan selama 25 tahun dan masih berada dalam main board BSKL kan?

Abah diam. 
Then he answered..ramai orang terkena. Kene keluar duit modal..lepas tu tak berjaya jual..simpan produk bawah katilz

Ahaaaa! That’s triggered me. 
Adakah yang mengeluarkan modal itu faham sistem & plan marketing yang ada? Apa usaha yang dibuat untuk jadi usahawan yang berjaya.

Sebelum yana mula terlibat..perkara pertama yang yana buat adalah yana study dulu sistem & plan marketing syarikat. 

Yana kaji produk yang dikeluarkan dan kualiti produk. Yana cuba satu-satu produk sebelum mula guna dan kongsi kebaikan produk dengan rakan-rakan.

Yup. Yana study dan check dulu sebelum buat. Mungkin sebab pengalaman bekerja sebagai senior project exec @ managing projek sendiri semasa bekerja tu membuatkan yana ada attitude untuk kaji dulu sesuatu sebelum bertindak..tapi itu semua adalah sesuatu yang bagus ye tak?

Apa-apa..kena ade ilmu. Kalau ade yang tak berjaya..kene check balik ape yang kurang..ape yang tak cukup.

So..anda dapat sesuatu tak dari cerita yana? 

Untuk tahun 2018 ni dan dengan adanya kolaborasi G8 Unity, InsyaAllah kami menyasarkan untuk melahirkan lebih ramai usahawan Sahajidah Hai O yang berjaya. Bukan untuk jangka masa pendek..tapi untuk jangka masa panjang.. 

We are working hard for 2018 Transformation and looking forward to set up our Auto Pilot Income


“Auto Pilot Income”. Ya ini yang kami sedang lakukan. Bayangkan yang kita mampu dapat Auto Pilot Income 5 angka walaupun dalam keadaan “berehat”. Ini bukan cakap kosong, kena ada strategi dan cara.


Sabtu ni kami ada business talk perkongsian cara bina auto pilot income ni. Tempat adalah sangat terhad. Yana secure 2 tempat sahaja untuk sesi perkongsian kali ini. Nak tak follow kita dengar cara bina auto pilot income sebulan RM50,000 sebulan? 
Jom secure limited seat ni dengan yana 019-3899315.

LIMITED SEAT!!

Kami kongsikan cara, anda yang tentukan income anda.


Sharing the best, Only for YOU.
Yana Mokhtar 
G8 Unity
TDC Business Coach
Premium Beautiful Expert
Putrajaya | Cyberjaya | Bangi | Kuala Lumpur
Kuching | Kota Kinabalu | Kyoto, Japan.

Be First to Post Comment !
Post a Comment